سفارش تبلیغ
صبا ویژن


تاریخ : سه شنبه 96/1/15 | 12:9 صبح | نویسنده : م.شمس

 

درخت

 




تاریخ : پنج شنبه 96/1/3 | 2:8 صبح | نویسنده : م.شمس

امام، هاشمی را به چه اسمی صدا می‌زدند؟ محسن هاشمی، پسر ارشد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در گفتگویی اندکی از خصوصی های زندگی خانوادگی شان را بازگو کرده است

به گزارش نامه نیوز، بخش هایی از این گفتگو را در ادامه میخوانید؛ 
 
روز آزادی آیت‌الله هاشمی را به یاد دارید؟ 
 
بله، دوماه قبل از پیروزی انقلاب که چند روزی مانده بود مدت محکومیت ایشان تمام شود و البته قرار بود سایر زندانیان هم به زودی آزاد شوند. ایشان می خواست تا آخر دوره محکومیت د رزندان بماند که بعدا بهانه ای نتوانند بگیرند، اما هم بندی هایشان گفتند انقلاب به شما بیرون زندان نیاز دارد. 
 
آقای هاشمی قبول کرد و با منزل تماس گرفته شد. من آن زمان گواهی نامه هم نداشتم و با خودروی پژو 504 پدرم به دنبالش رفتیم و او را از زندان اوین به منزل آوردیم. 
 
ایشان قبل از انقلاب د رمنزل درباره امام مطلبی می گفتند؟ 
 
ایشان مرتب از رهبری امام خمینی و جهاد هم رزمان یاد می کردند و علاقه زیادی به امام داشتند، البته به دلیل مراقبت های ساواک مطلب خاصی که نباید علنی شود، درون خانه نمی گفتند، ولی چون فاطمه و فائزه به مدرسه رفاه و من به مدرسه علوی و اسلامی می رفتم که محیط مذهبی و انقلابی داشت، از طرف ما مرتب بحث مبارزات سیاسی و زندانیان سیاسی و امام در منزل مطرح می شد. 
 
ظاهرا قبل از انقلاب هم خانه مشترکی با خانواده آیت الله خامنه ای داشتند؛ چیزی در این مورد به یاد دارید؟ 
 
من حدودا پنج ساله بودم و پدر به دلیل احتمال دستگیری از قم به تهران آمده بود و منزلی دو طبقه را در نائب السلطنه اجاره کرده بودند، آیت الله خامنه ای و خانواده ایشان که به تهران آمده بودند، پدرم ایشان را دعوت کرد و خانواده ایشان در طبقه دوم همان منزل اجاره ای ساکن شدند. 
 
من و اقا مصطفی  پسر بزرگ ایت الله خامنه ای اختلاف سنی دو ساله داشتیم. 
 
از رابطه نزدیک و صمیمی امام و آقای هاشمی زیاد گفته شده است. با توجه به اینکه خانه های شما نزدیک به هم بود ، خاطره ای در این زمینه دارید؟ 
 
امام علاقه خاص و ویژه ای به آقای هاشمی داشتند. در ملاقات ها، ایشان را اکبر یا آشیخ اکبر صدا می کردند. وقتی ، اقای هاشمی جبهه یا سفر می رفت، امام برای سلامتی ایشان گوسفند نذر می کردند و پدرم هم آنقدر عاشق و شیفته امام بود که برای اجرای فرمان و دستور ایشان هر سختی و زحتمی را به جان می خرید.

 




تاریخ : پنج شنبه 96/1/3 | 2:4 صبح | نویسنده : م.شمس

 

به گزارش شمال نیوز ،دریاچه پله در نزدیکی روستای ازنی از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد و نام خود را از این روستا گرفته است.

روستای ازنی در 65 کیلومتری جنوب شهر ساری و 20 کیلومتری کیاسر در دهستان چهاردانگه در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در دامنه ی کوهی به نام ازنی کوه و با مختصات جغرافیایی ،53 درجه و 25 دقیقه و 2 ثانیه شرقی و 36 درجه و 14 دقیقه و 14 ثانیه شمالی و 1200 متری از سطح دریا در جاده ساری، سمنان (جاده کیاسر) واقع شده است.

وسعت این آب بندان 17 هکتار است و هنگام بارندگی به 30 هکتار نیز می رسد.

دریاچه ای با زیبایی چهارفصل + تصاویر

در فصل زمستان محل سکونت اردک های وحشی است و سال های اخیر با رها سازی ماهی در این دریاچه کاربرد های آن افزایش پیدا کرده است.

در آن سوی آب بندان پله رود خانه ای جریان دارد که آب گواری آن برای نوشیدن بسیار مناسب است ، چون از سرچشمه این رودخانه تا محل اتصال آن به زمین های کشاورزی هیچگونه سکونت گاه انسانی وجود ندارد تا آب آن را آلوده نماید.

دریاچه ای با زیبایی چهارفصل + تصاویر

در نزدیکی آبندان پله درختچه های ازگیل و ولیک وجود دارد که پذیرای مهمان خود در فصل پاییز است.

آب این دریاچه فقط از طریق نزولات آسمانی تامین می شود و هیچ رود خانه ای به سمت آن جریان ندارد.

 

دریاچه ای با زیبایی چهارفصل + تصاویر

نحوه قرار گیری و نوع خاک آن باعث شده است در اثر اندک بارانی تمام آب های باران و برف به سمت آن جریان پیدا کند و عدم نفوذ پذیری خاک آن باعث شده است ماندگاری آب را در این آببندان زیاد نماید.

اطراف آبندان در اوایل بهار محل رویش گل بنفشه، الزی (پیازچه وحشی) و انواع سبزی های معطر و دارویی است.

این زیبایی های طبیعی سبب می شود تا در همه فصل ها به خصوص ایام نوروز مسافران از مناطق مختلف کشور به این مکان سفر کنند.

 

دریاچه ای با زیبایی چهارفصل + تصاویر

 




تاریخ : پنج شنبه 96/1/3 | 2:1 صبح | نویسنده : م.شمس

 همه ساله مردم استان مازندران با فرا رسیدن آخرین چهارشنبه سال اقدام به تهیه و پخت آش می کنند.آش گزنه که مختص چهارشنبه سوری میباشد معمولا از چهل گیاه تهیه می‌شود. که عمده آن از سبزیجات.گزنه و شکوفه و جوونه درختان میباشد.در حین پختن آش در حیاط خانه در چند نقطه آتش درست می کنند و اهالی آن خانه با خواندن اشعار محلی و دعای خیر و برکت برای سال جدید از روی آتش می‌پرند و به استقبال سال نو می روند و به این گونه آخرین چهارشنبه رو به صورت کاملا سنتی جشن می‌گیرند.    




تاریخ : پنج شنبه 96/1/3 | 1:44 صبح | نویسنده : م.شمس

 امام علی (ع) در بخشی از نامه 31 کتاب شریف نهج البلاغه در مورد اقسام رزق و روزی و چگونگی تعیین آن به فرزند خود امام حسن (ع) می‌فرماید: ای فرزندم، بدان که رزق و روزى بر دو گونه است: یکى آنکه تو آن را بطلبى و یکى آنکه او در طلب تو باشد و اگر تو نزد او نروى او نزد تو آید.  چه زشت است فروتنى هنگام نیازمندى و درشتى به هنگام بى نیازى. از دنیایت همان اندازه بهره توست که در آبادانى خانه آخرتت صرف مى‌کنى. اگر آنچه از دست مى‌دهى؛ سبب زارى کردن توست پس به هر چه به دستت نیامده، نیز زارى کن. با آنچه در گذشته دیده یا شنیده‌ای، برای آنچه که هنوز نیامده استدلال کن؛ زیرا تحولات زندگی مثل یکدیگرند. 
سپس امام ادامه می دهد: از کسانی مباش که اندرز سودشان نکند، مگر آنگاه که در آزارشان دهند؛ زیرا عاقلان به ادب بهره گیرند و به راه آیند و ستوران به زدن. 
از سوی دیگر امام فرزند خود را به صبر و شکیبایی در برابر مصیبت‌ها فرا می‌خواند و می‌فرماید: هر غم و اندوه را که بر تو روى آرد، به افسون شکیبایى و یقین نیکو، از خود دور ساز. هرکه عدالت را رها کرد به جور و ستم گرایید. دوست به منزله خویشاوند است و دوست حقیقى کسى است که در غیبت هم در دوستیش صادق باشد. هوا و هوس شریک رنج و الم است. چه بسا بیگانه‌اى که خویشاوندتر از خویشاوند است ، و چه بسا خویشاوندى که از بیگانه، بیگانه  تر است. غریب کسى است که او را دوستى نباشد. هر که از حق تجاوز کند به تنگنا افتد. هر کس به مقدار خویش بسنده کند، قدر و منزلتش برایش باقى بماند.
امام در ادامه نصایح خود می فرماید: استوارترین رشته پیوند، رشته پیوند میان تو و خداست. هر که در اندیشه تو نیست، دشمن توست.  گاه نومید ماندن به منزله یافتن است. هنگامى که طمع سبب هلاکت باشد. نه هر خللى را به آشکارا توان دید و نه هر فرصتى به دست آید. چه بسا بینا در راه، به خطا رود و نابینا به مقصد رسد. انجام دادن کارهاى بد را به تأخیر انداز، زیرا هر زمان که خواهى می توانى انجام دهی و به آن دست یابى. بریدن از نادان، همانند پیوستن به داناست. هر که از روزگار ایمن نشیند، هم روزگار به او خیانت کند. هر که زمانه را ارج نهد، زمانه خوارش دارد. نه چنان است که هر که تیرى افکند به هدف رسد. چون رأى سلطان دگرگون شود، روزگار دگرگون گردد.  امام در انتهای این بخش می فرماید: پیش از قدم نهادن در راه بپرس که همراهت کیست و پیش از گرفتن خانه بنگر که همسایه  ات کیست. زنهار از گفتن سخن خنده آور، هر چند، آن را از دیگرى حکایت کنى.

 




تاریخ : دوشنبه 95/12/16 | 11:43 عصر | نویسنده : م.شمس

 

ناصرالدین شاه قاجار با عینک

 




تاریخ : دوشنبه 95/12/16 | 11:41 عصر | نویسنده : م.شمس

 اگر تصور می‌کنید پیاز صرفا برای پخت و پز است، خیلی خوب آن را نشناخته‌اید، چون به قدری خاصیت دارد که می‌توان از آن برای درمان دردهای روزمره مانند سردرد، سوختگی، جای نیش حشرات، سرفه و غیره نیز استفاده کرد. در ادامه با خواص دارویی پیاز آشنا شده و روش بهره مندی از آن را عنوان می‌کنیم

به گزارش شمال نیوز: اگر تصور می‌کنید پیاز صرفا برای پخت و پز است، خیلی خوب آن را نشناخته‌اید، چون به قدری خاصیت دارد که می‌توان از آن برای درمان دردهای روزمره مانند سردرد، سوختگی، جای نیش حشرات، سرفه و غیره نیز استفاده کرد. در ادامه با خواص دارویی پیاز آشنا شده و روش بهره مندی از آن را عنوان می‌کنیم

خداحافظی با سرفه

پیازدرمان موثری برای سرفه است. این یار همیشگی پخت و پز خاصیتی دارد که در دنیای پزشکی به آن «موکولیتیک» می‌گویند. به این معنی که ترشحات مخاطی را روان کرده و باعث باز شدن سیستم تنفسی می‌شود.

روش استفاده

پیاز را خرد کرده و با مقدار کمی‌روغن زیتون داخل ماهی تابه‌ای ریخته و بگذارید داغ شود. یک قاشق چایخوری تخم کتان به آن اضافه کنید. اجازه دهید مواد به مدت 10 دقیقه روی حرارت بماند تا نرم شوند. سپس ترکیب به دست آمده را داخل یک پارچه نازک و تمیز بریزید و آن را تا کنید تا به صورت یک کمپرس در بیاید. اجازه دهید کمی‌خنک شده و گرمایش قابل تحمل شود. سپس مرهم را دور گردن‌تان ببندید. برای درمان و رفع سرفه‌های خشک نیز می‌توانید یک عدد پیاز را پوست گرفته و به دو قسمت تقسیم کنید. آن را داخل یک بشقاب بگذارید و زیر تخت فردی که سرفه می‌کند قرار دهید. با همین کار ساده می‌توانید کمک بزرگی به رفع سرفه‌های خشک بکنید.

زخم را ضدعفونی می‌کند

اگر در حین انجام کارهای خانه، زخمی‌سطحی یا خراشی در بدن تان ایجاد می‌شود و ماده ضدعفونی کننده دم دست نداشته باشید می‌توانید از پیاز کمک بگیرید، چون یک ضدعفونی کننده طبیعی فوق العاده است.اگرچه بوی پیاز چندان خوشایند نیست، اما استفاده از آب آن برای نابود کردن میکروب‌ها و تمیز کردن پوست زخمی‌بسیار موثر خواهد بود. البته نباید از این روش برای زخم‌های باز و عمیق استفاده کرد.

روش استفاده

پیاز را رنده کنید و یا داخل مخلوط کن ریخته و آب آن را بگیرید. یک گاز استریل تمیز را به آب پیاز آغشته کرده و روی زخم و خراش ایجاد شده روی پوستتان بگذارید. این کار را دو مرتبه در روز انجام دهید.

مرهم پیاز کارساز است

برای تسکین و درمان سوختگی، ترک پوستی، جای جوش و غیره می‌توانید پیاز را امتحان کنید.از آنجایی که پیاز خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد، از بروز عفونت پیشگیری می‌کند و باعث می‌شود پوست سالم مانده و خیلی سریع خود را احیا کند.

روش استفاده

پیاز را خرد کرده و با مقدار کمی‌روغن زیتون تفت دهید. یک قاشق چایخوری تخم کتان به آن اضافه کرده و به مدت ده دقیقه بگذارید تا نرم شوند. مواد را داخل یک پارچه تمیز نازک بریزید و آن را روی پوست آسیب دیده بگذارید. حواستان باشد که ترکیب به اندازه کافی خنک شده باشد.

خداحافظ سرماخوردگی

تب، احساس خستگی و سرماخوردگی از ناخوشی‌های شایع فصل سرماست. در این مواقع هیچ چیز به اندازه یک سوپ داغ نمی‌تواند با سرماخوردگی مقابله کند.در بین همه سوپ‌هایی که می‌شناسید، یک سوپ مخصوص پیاز وجود دارد که معجزه می‌کند. اگرچه شاید خوشایندتان نباشد و نفستان را بدبود کند، اما خواص ضد ویروسی آن شما را زودتر از آنچه تصورش را می‌کنید از شر سرماخوردگی خلاص می‌کند.پیاز حاوی دو ترکیب ضدمیکروب قوی به نام آلین و آلیسین است که به میکروب‌ها حمله کرده و مانند آنتی بیوتیک‌ها عمل می‌کند.

روش مصرف

100 گرم پیاز را خرد کنید و داخل 200 میلی لیتر آب جوش بریزید. اجازه دهید به مدت چند دقیقه در این آب بماند. سپس آن را صاف کرده و یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید. هر روز 4 تا 6 مرتبه از این سوپ مخصوص میل کنید.

درمان عفونت گوش

اوتیت یا عفونت گوش ناشی از التهاب یا عفونتی در گوش میانی یا خارجی بروز می‌کند. از آنجایی که پیاز یک ماده ضدالتهاب طبیعی است می‌توان از آن برای درمان این مشکل استفاده کرد. پیاز باعث تسکین درد شده و همچنین عفونت را از بین می‌برد.

روش استفاده

پیاز را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید. دو قاشق چایخوری از این پیاز خرد شده را در ماهیتابه ریخته و به آرامی‌حرارت دهید تا نرم شوند.سپس آن را داخل یک پارچه تمیز ریخته و مرهم درست کنید.حواستان به گرمای آن باشد تا گوش را نسوزاند و آن را به طور مستقیم روی گوش دردناک قرار دهید.اگر علائم تان با این کار از بین نرود، حتما به پزشک مراجعه کنید.

تسکین جای نیش حشرات

برای همه ما پیش می‌آید که پشه، زنبور و یا حشرات دیگر نیشمان بزند. بدون شک جای نیش این حشرات دردناک بوده و باعث خارش و سوزش می‌شود. پیاز می‌تواند برای رفع این مشکل کمکتان کند. به خاطر اینکه حاوی مواد ضدالتهابی است و میکروب‌ها را از بین برده و جای نیش را ضدعفونی می‌کند. در نتیجه باعث تسکین درد و التیام جای زخم می‌شود.

روش استفاده

پیاز را حلقه کرده و خیلی سریع روی جای نیش بگذارید.

سردرد

پیاز جزو پیشنهادهای مادربزرگ‌ها برای تسکین سردرد است. به عقیده متخصصان طب سنتی نیز پیاز برای رفع سردرد موثر عمل می‌کند.

روش استفاده

دو تا سه عدد پیاز را پوست گرفته و خیلی ریز خرد کنید. سپس آنها را داخل دو تکه پارچه تمیز بپیچید. سپس این کمپرس‌ها را در نواحی دردناک سرتان بگذارید.دراز بکشید و بگذارید پیازها روی گیجگاه و یا نقاط دردناک دیگر سرتان بماند.

 




تاریخ : دوشنبه 95/12/16 | 11:39 عصر | نویسنده : م.شمس

 

کاخ شمس پهلوی

 




تاریخ : دوشنبه 95/12/16 | 11:36 عصر | نویسنده : م.شمس

عکس/ خانه تکانی در روستاهای مازندران هر ساله با نزدیک شدن فصل بهار، زنان روستاهای مازندران با گرد گیری منازل، گل مالی کردن دیوار خانه‌ها و پخت شیرینی هایی که تمام مواد اولیه آنها در داخل روستا تهیه می‌شود به استقبال نوروز می‌روند.    




تاریخ : دوشنبه 95/12/16 | 11:36 عصر | نویسنده : م.شمس

عکس/ خانه تکانی در روستاهای مازندران هر ساله با نزدیک شدن فصل بهار، زنان روستاهای مازندران با گرد گیری منازل، گل مالی کردن دیوار خانه‌ها و پخت شیرینی هایی که تمام مواد اولیه آنها در داخل روستا تهیه می‌شود به استقبال نوروز می‌روند.    




  • بلاگ اسکای | ایران موزه | پاپو مارکت