سفارش تبلیغ
صبا ویژن


تاریخ : یکشنبه 95/3/23 | 4:10 صبح | نویسنده : م.شمس

 

چرا امام و سیداحمد روزه نمی‌گرفتند؟

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود که مربوط به آغاز ماه رمضان است، به بیان خاطره‌ای از امام و پدر خود در این ماه و شیوه عبادت آنها در این ماه پرداخته و گفته است که امام و پسر ایشان بنا به دلایلی توفیق روزه‌داری در این ماه را نداشته‌اند.  حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود که مربوط به آغاز ماه رمضان است، به بیان خاطره‌ای از امام و پدر خود در این ماه و شیوه عبادت آنها در این ماه پرداخته و گفته است که امام و پسر ایشان بنا به دلایلی توفیق روزه‌داری در این ماه را نداشته‌اند.

به گزارش «شرق»، سیدحسن خمینی نوشته است: «یادش بخیر، سحرهای ماه مبارک رمضان، معمولا نماز صبح را به امامت حضرت امام می‌خواندیم. من تازه به سن بلوغ رسیده بودم و روزه می‌گرفتم. پدرم و امام روزه نمی‌گرفتند. امام بعد از سکته قلبی در سال 1358 دیگر روزه نگرفتند و مرحوم حاج‌احمد آقا به سبب اینکه زخم معده داشتند، روزه نمی‌گرفتند. البته برخی سال‌ها چند روزی را امساک می‌کرد ولی وقتی معلوم می‌شد که ضرر دارد، دیگر روزه نمی‌گرفت. آن سال‌ها مثل امسال رمضان در تابستان واقع شده بود و روزهای بلند امکان روزه‌داری را از بیماران سلب می‌کرد.

نماز مغرب را خیلی از اوقات به امام اقتدا می‌کردم. امام نماز جماعت نمی‌خواندند و تنها وقتی کسی از اعضای خانواده خدمتشان می‌رسید، جماعت خانوادگی برپا می‌شد. صبح‌ها هم - اگر شب از زمره لیالی مقمره (شب‌های مهتابی) بود - یک‌ربع تا 20 دقیقه‌ای با تأخیر نماز می‌خواندند؛ فتوایی که بعد از ایشان، به سبب اجتهادات دیگر مراجع وقت، متروک شد، در حالی‌که به نظرم کاملا صحیح است. رحمت‌الله علیهما.»

 

 




تاریخ : یکشنبه 95/3/23 | 3:51 صبح | نویسنده : م.شمس

 

امیرنوری: آمدم فلوجه که به مدافعان خسته‌نباشید بگم +عکس

به گزارش مشرق، بعد از انتشار خبرر حضور امیر نوری بازیگر طنز سینما و تلویزیون در فلوجه عراق و در جمع مدافعان و حرم، تصویری جعلی نیز از وی در صفحات مجازی منتشر می شود که امیر نوری به این عکس واکنش نشان داده و در اینستاگرام خود می نویسد:

امیرنوری: آمدم فلوجه که به مدافعان خسته‌نباشید بگم +عکس
سلام لطفا بخوانید بعد اگر خواستین لایک کنید
فقط زحمت بکشید بخوانید
این عکس برای این سفر نیست، برای نمایشگاه کتاب غرفه مدافعان حرم بود.
اقای مسعودی تو این سفر نیستن
من نه بخاطر عراق نه سوریه نه پول نه عکس نه کار نه مطرح کردن خودم نه برای سیاست نه تبلیغات نه یخچال نه کولر نه... فقط فقط بخاطر ایران و مردمم آمدم،
آمدم که از طرف مردم به مدافعان خسته نباشید بگم و دستشون و ببوسم.
اینجا دفاع کردن بهتر از اینه که تو ایران اینکارو بکنیم

تصویری که خود امیر نوری از حضورش در فلوجه منتشر کرده است:

امیرنوری: آمدم فلوجه که به مدافعان خسته‌نباشید بگم +عکس

 




تاریخ : یکشنبه 95/3/23 | 3:39 صبح | نویسنده : م.شمس
  مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل

 

 

پ

 

 

 

 

افزودن نظر

 




تاریخ : یکشنبه 95/3/23 | 3:0 صبح | نویسنده : م.شمس

  عکس/ دشت شقایق در منطقه رینه دماوند    




تاریخ : چهارشنبه 95/3/19 | 12:51 عصر | نویسنده : م.شمس

 

علت درگیری دیروز مجلس چه بود؟

درگیری دیروز در مجلس شورای اسلامی از یک نامه آغاز شد که به برنج‌کاران استان‌های شمالی کشور اختصاص داشت.

به گزارش مشرق، «یقه چاک کردن»؛ اتفاقی که در نشست روز گذشته (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی رقم خورد، آنهم زمانی که محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودر آهنگ در جایگاه سخنران مجلس قرار داشت و هنوز بیش از یک دقیقه از نطقش نگذشته بود.

علی مطهری که اولین تکیه‌اش را بر صندلی ریاست مجلس زده بود پس از مشاهده درگیری، حاضران در صحن علنی را به آرامش دعوت کرد.

صدای بلند در صحن که تمام نشد هیچ، یقه پاره شده هم بر آن افزوده شد. پس از این اتفاقات چشم‌ها به صحن دوخته شد و درحالی که برخی نماینده‌ها دستشان را بر دهان فرد دیگری گذاشته بودند، وی را در خروج از صحن همراهی کردند.

پرس‌وجوها درباره فرد یقه چاک کرده آغاز شد، کمی از پیگیری‌ها نگذشته بود که مشخص شد این فرد خلیل آقایی نام دارد و معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی است.

یافتن علت درگیری هم زمان زیادی به طول نینجامید؛ یک «نامه» علت درگیری بود؛ نامه‌ای که نمایندگان استان‌های برنج‌کار بر آن امضا‌ء زده بودند و در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل به معاون وزیر جهاد کشاورزی می‌دهد تا آنطور که در نامه آمده این وزارتخانه جلوی واردات بی‌رویه برنج را بگیرد.

به سراغ یوسفیان‌ملا رفتیم. وی در ابتدا از حوادث رخ داده در صحن مجلس ابراز تاسف کرد و گفت «گویا برخی مقامات شأن مجلس را رعایت نمی‌کنند که این جای گلایه بسیار دارد.»

وی اعتراض به آزاد کردن واردات برنج را عامل درگیری در صحن مجلس عنوان کرد و یادآور شد: روز گذشته پس از حضور آقای آقایی در صحن مجلس نامه‌ای را درباره واردات بی‌رویه برنج به معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی دادیم و بخشی از اعتراض‌مان را به صورت شفاهی به اطلاع وی رساندیم.

«هنوز فاصله‌ام با آقای آقایی زیاد نشده بود که دیدم وی در حال فریاد کشیدن است و پس از مدتی یقه خود را پاره کرد و شروع کرد به ناسزا گفتن».

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به مشکلات عمده کشاورزان در استان‌های شمالی کشور اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان برنج با مشقت فراوان محصول تولید می‌کنند اما وزارت جهاد کشاورزی بدون در نظر گرفتن محصولات آنها برنج وارد می‌کند؛ آنگاه که به این موضوع اعتراض هم می‌کنیم به ما ناسزا می‌گویند و برایمان یقه پاره می‌کنند.

متن کامل نامه نمایندگان که روز گذشته در صحن علنی پارلمان و قبل از درگیری به معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی داده می‌شود، به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس حجتی

وزیر محترم جهاد کشاورزی

سلام علیکم

احتراما، استحضار دارید که تولید برنج در استان‌های شمالی کشور با وجود مشقات و کمبودها در همه زمینه‌ها اعم از آب، کود، سم و ... انجام می‌شود. به نحوی که اگر کشاورز امکانی برایش باشد حاضر به ادامه کشت نیست و به اجبار و ناگزیر به این اقدام مبادرت می‌نماید.

حال این شرایط باید مورد حمایت قرار گیرد اما متاسفانه واردات بی‌رویه برنج اعلام می‌شود و از طرفی حدود 2 و نیم میلیون تن مصرف سالانه کشور و با حدود نیم میلیون تن کسری، میلیون‌ها تن برنج وارد کشور می‌شود. البته سایر محصولات مانند کیوی و دیگر محصولات باقی مشکل جدی خود را دارند.

لذا از جنابعالی به عنوان متولی این امر می‌خواهیم که چاره کنید و با تقویت مبادی ارتباطی با مجلس و کشاورزان اقدام جدی را اجرایی کنید تا ناگزیر به اقدام بعدی نشویم.

جبار کوچکی‌نژاد

شمس‌الله شریعت‌نژاد

عزت‌الله یوسفیان‌ملا

ولی‌الله نانواکناری

علی وقف‌چی

عبدالله رضیان

علی‌اصغر یوسف‌نژاد

اسدالله عباسی

محمدرضا دیانی

محمد دامادی

سیدکاظم دلخوش

غلامرضا جعفرزاده ایمن‌آبادی

محمدحسین قربانی

محمود شکری

شهرام کوسه غراوی

 




تاریخ : چهارشنبه 95/3/19 | 12:35 عصر | نویسنده : م.شمس

فواید شگفت انگیز آیت الکرسی عبدالله بن عوف گفته است: شبی خواب دیدم که قیامت شده است و من را آوردند و حساب من را به آسانی بررسی کردند. آنگاه مرا به بهشت بردند و کاخ‌های زیادی به من نشان دادند. به من گفتند: درهای این کاخ را بشمار؛ من هم شمردم 50 درب داشت بعد گفتند...

 عبدالله بن عوف گفته است: شبی خواب دیدم که قیامت شده است و من را آوردند و حساب من را به آسانی بررسی کردند. آنگاه مرا به بهشت بردند و کاخ‌های زیادی به من نشان دادند. به من گفتند: درهای این کاخ را بشمار؛ من هم شمردم 50 درب داشت بعد گفتند: خانه‌هایش را بشمار. دیدم 175 خانه بود. به من گفتند این خانه‌ها مال توست. آن قدر خوشحال شدم که از خواب پریدم و خدا را شکر گفتم.

صبح که شد نزد ابن سیرین رفتم و خواب را برایش تعریف کردم.

او گفت: معلوم است که تو آیه الکرسی زیاد می‌خوانی. گفتم: بله؛ همین طور است. ولی تو از کجا فهمیدی. گفت برای اینکه این آیه 50 کلمه و 175 حرف دارد. من از زیرکی حافظه او تعجب کردم. آنگاه به من گفت: هر که آیه الکرسی را بسیار بخواند سختی‌های مرگ بر او آسان می‌شود.

1- آیه الکرسی نوری از آسمان است.

2- آیه الکرسی آیتی از گنج عرش است.


3- آیه الکرسی باعث ایمنی در سفر است.

4- آیه الکرسی اعلاترین نقطه قرآن است.


5- ذکر رسول مکرم اسلام در بستر؛ خواندن آیه الکرسی بود.

6- با خواندن آیه الکرسی انسان دچار هیچ‌گونه آفتی نخواهد داشت.


7- برای رفع فقر آیه الکرسی مؤثر است و کمک الهی از غیب می‌رسد.

8- همه چیز در آیه الکرسی است یعنی کرسی گنجایش آسمان‌ها و زمین را دارد.


9- در تنهایی آیه الکرسی بخوانی باعث رفع ترس می‌شود و از سوی خدا کمک می‌رسد.

10- آیه الکرسی رادر نمازها؛ روزها؛ شبهای ایام هفته؛ سفرها و در نماز شب و دفن میت بخوانید.


11- هنگام خواب نیز آیه الکرسی بخوانید زیرا باعث می‌شود خداوند فرشته‌ای نگهبان و محافظت بگمارد تا صبح سلامت بمانی.

12- هر گاه از درد چشم شکایت داشتی آیه الکرسی بخوانید و آن درد را اظهار نکنید آن درد برطرف می‌شود و از آن عافیت می‌طلبید.

13- پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله : در خانه‌ای که آیه الکرسی خوانده شود ابلیس از آن خانه دور می‌شود و سحر و جادو در آن خانه وارد نمی‌شود.

14- آیه الکرسی پایه و عرش الهی است و هدف از خواندن آن این است که مردم در عبادت جز خداوند کسی را نپرستند و به ذلت فرو نروند و روح یکتاپرستی ایجاد کنند و از بندگی ناروا آزاد شوند و آیه الکرسی عقلها را بیدار و اله حقیقی را معرفی و خدای دانا و توانا را به مردم می‌شناساند.

15- وقت غروب 41 بار آیه الکرسی را بخوانی حاجت‌روا می‌شوی 0 ( 41 بار تا علی العظیم بخوان یعنی یک آیه ) مجرب است و برای رفع هم و غم؛ شفای مریض؛ درمان درد؛ رحمت خداوند و زیاد شدن نور چشم آیه‌الکرسی را مدام بخوانید.

آیت الکرسی با ترجمه,معنی آیت الکرسی

آیه الکرسی اعلاترین نقطه قرآن است

16- اگر مؤمن آیه الکرسی را بخواند و ثوابش را برای اهل قبول قرار دهد خداوند ملکی را بر او مقرر می‌کند که برایش تسبیح کند.

17- آیه الکرسی در مزرعه و مغازه پنهان کردن باعث برکت مزرعه و رونق گرفتن کسب است.

18- از پیامبر نقل نموده‌اند که: این آیه عظیم‌تر از هر چیزی است که حق تعالی آفریده است.

19- چند چیز حافظه را زیاد می‌کند یکی از آن خواندن آیه الکرسی است.

20- هر شب آیه الکرسی را بخوانی تا صبح در امان خدا هستی.

21- آسان شدن مرگ بوسیله آیه الکرسی است.

22- آیه الکرسی عظیم‌ترین آیه در قرآن است.

23- برای حفظ مال و جان آیه الکرسی بخوان.

24- آیه الکرسی ویرانگر اساس شرک است.

25- آیه الکرسی سید سوره بقره است

ال? َّهُ ?َ إِلَ?هَ إِ?َّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ?......

چه خوب است که از این به بعد این آیه شریفه را به نیابت از امام مهربانمان بخوانیم و به نیت سلامتی و فرج و ظهور ایشان.

منبع:بیتوته

 




تاریخ : چهارشنبه 95/3/19 | 12:33 عصر | نویسنده : م.شمس

متلک یک گدا به عضو جامعه روحانیت مبارز رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: درست است ما لباده به تن می کنیم و این لباده هم جیب دارد اما جیب آن سوراخ است و پولی در آن قرار نمی گیرد. حجت الاسلام سیدرضا اکرمی که در میان اصحاب رسانه به صراحت در گفتار معروف است  با اشاره به خاطره ای از خود گفت: در بهشت زهرا، گدایی به سراغ من آمد درخواست پول کرد اما بنده از دادن پول به وی امتناع کردم که با این واکنش از سوی این فرد متکدی روبرو شدم که "شما که پول نفت را می خورید چرا کمک نمی کنید؟" موضوعی که باعث تاسف بنده شد زیرا روحانیت در کشور ما از روی صداقت و سادگی زندگی می کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: درست است ما لباده به تن می کنیم و این لباده هم جیب دارد اما جیب آن سوراخ است و پولی در آن قرار نمی گیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: هجمه های وارد شده از سوی برخی از افراد به جامعه روحانیت پیرامون اینکه درآمدهای میلیونی دارند صحت ندارد و درست نبوده است./ میزان




تاریخ : چهارشنبه 95/3/19 | 12:32 عصر | نویسنده : م.شمس

خوراکی که خیلی زودشما را پیرمی‌کنند با توجه به گزارشی که توسط سازمان پژوهش‌های شفافیت بازار انجام شد، بازار محصولات ضد پیر شدن در ایالات متحده طبق برنامه‌ریزی‌ها تا سال 2019، ارزشی برابر با 191.7 میلیارد دلار خواهد داشت. واضح است که مردم هزینه‌ی بالایی خواهند پرداخت تا پوست‌شان را جوان و درخشان نگه دارند، اما آنها اغلب متوجه نیستند که انتخاب مواد غذایی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی پوست داشته باشد و آن را کدر یا درخشان کند.

با توجه به گزارشی که توسط سازمان پژوهش‌های شفافیت بازار انجام شد، بازار محصولات ضد پیر شدن در ایالات متحده طبق برنامه‌ریزی‌ها تا سال 2019، ارزشی برابر با 191.7 میلیارد دلار خواهد داشت. واضح است که مردم هزینه‌ی بالایی خواهند پرداخت تا پوست‌شان را جوان و درخشان نگه دارند، اما آنها اغلب متوجه نیستند که انتخاب مواد غذایی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی پوست داشته باشد و آن را کدر یا درخشان کند.

 آن‌چه ما می‌خوریم بر تک‌تک قسمت‌های بدن‌مان تاثیر می‌گذارد، از ارگان‌های داخلی تا ناخن‌ها و پوست‌مان. هرچند باید از غذای‌مان لذت ببریم، اما هدف بیولوژیکی بزرگ‌تر آن را نباید فراموش کنیم- غذا به ما انرژی و مواد مغذی مناسب می‌رساند تا روزمان را پشت سر بگذاریم. خوراکی‌ها باید به ما سوخت‌رسانی کنند و باعث شوند که خود را پرطراوت و چالاک احساس کنیم، نه ‌این‌که بی‌حال و ناخوش شویم.

در این نوشتار 7 خوراکی می‌بینید که سریع شما را پیر می‌کنند:

1. قند تصفیه‌شده

هنگامی که بیش از اندازه قند تصفیه شده بخورید، فرآیندی به نام گلیکاسیون در شما شروع می‌شود. در این فرآیند، قند در جریان خون‌تان به پروتئین می‌چسبد و مولکول‌های سمی جدیدی به نام "محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته" (یا به اختصار، اِی‌جی‌ای)، شکل می‌دهد. فردریک برانت، دارای مدرک دکترای پزشکی، متخصص پوست در میامی و نیویورک سیتی ونویسنده‌ی کتاب "10 دقیقه 10 سال" می‌گوید، "وقتی اِی‌جی‌ای‌ها انباشته می‌شوند، به پروتئین‌هایی که در نزدیکی‌شان هستند، شبیه به بازی دومینو آسیب می‌رسانند."

مصرف بیش از اندازه‌ی قند، به کلاژن و الاستین که در حفظ درخشندگی و سفتی پوست موثر هستند، آسیب می‌زنند. آسیب دیدن کلاژن باعث می‌شود که پوست خشک، شکننده و شل شود، و در عین حال سرعت پیر شدن افزایش بیابد. نکته‌ی مهم‌تر این‌‌که، اِی‌جی‌ای‌ها توانایی طبیعی بدن‌تان را برای تولید آنزیم‌های آنتی‌اکسیدان کاهش می‌دهد، و این باعث می‌شود پوست، بیش‌تر مستعد آسیب‌پذیری در برابر نور خورشید-یکی از عوامل اصلی پیری پوست- باشد.

2. باربیکیو

هرچند بسیاری از جشن‌ها و فستیوال‌ها حول این غذای تماما امریکایی می‌چرخند، تکه گوشتی که به شدت سوخته برای بدن‌تان اصلا خوب نیست. از آن‌جایی که گوشت‌های کباب شده ساعت‌ها به طور مداوم و به آرامی می‌پزند، مواد سرطان‌زا و هیدروکربن‌های التهابی تولید می‌شوند که می‌توانند باعث التهاب در پوست شوند. پیتر گنگریچ، استاد بیوشیمی در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه وندربیلت، می‌گوید، "بدن ما دارای سیستم‌های آنزیمی است که این مواد را به ترکیبات واکنشی تبدیل می‌کنند، چیزهایی که به طور برگشت‌ناپذیری به دی‌ان‌ای شما می‌چسبند و می‌توانند باعث جهش و احتمال بروز سرطان و از همه شایع‌تر سرطان روده‌‌ی بزرگ شوند.

3. نمک

هرچند ما برای زنده ماندن به نمک احتیاج داریم، اما مصرف حدود 1500 میلی‌گرم نمک در روز می‌توانند باعث شود که احساس نفخ و بی‌حالی داشته باشید، و بدن‌تان آب خود را حفظ کند. اگر شما دائما یک برنامه‌ی غذایی پرنمک داشته باشید و به اندازه‌ی کافی آب ننوشید تا نمک مازاد دفع شود، آسیب جدی به پوست‌تان وارد خواهد شد، زیرا این امر سبب دهیدراته شدن (از دست دادن آب) بدن خواهد شد. بکوشید غذاهایی بخورید که نمک طبیعی دارند و اگر از طعم شور لذت می‌برید، کم‌ترین حد ممکن از نمک را به غذای‌تان اضافه کنید.

4. گوشت فرآوری شده

ثابت شده‌است گوشت‌های فرآوری شده، مانند سوسیس و کالباس، که ارتباط‌شان با سرطان به تازگی از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده بود، روند پیر شدن را نیز تسریع می‌کنند. این گوشت‌ها حاوی مقدار زیادی از افزودنی‌های شیمیایی مانند نیترات‌ها، مونوسدیم گلوتامات، و دیگر مواد خطرناک هستند که فقط سیستم ایمنی را ضعیف می‌کنند و بیماری ایجاد می‌کنند. گوشت‌های فرآوری شده معمولا میزان زیادی نمک دارند که پوست را شکننده و پف‌دار نشان می‌دهند.

اگر هنوز هم گوشت می‌خورید، مطمئن شوید گوشتی که تهیه می‌کنید زیستی (ارگانیک) است، گوشت احشامی است که از علف تغذیه کرده‌اند و هیچ‌گونه مواد شیمیایی یا نگهدارنده ندارد.

5. نوشابه‌های کافئین‌دار

هرچند به نظر می‌رسد دنیای ما بدون قهوه غیرممکن است، اما کافئین تاثیر خشک‌کنندگی زیادی روی پوست دارد. نوشیدن بیش از اندازه‌‌ی مایعات دارای کافئین می‌تواند بدن شما را دهیدراته کند، و سبب شود که پوست‌تان درخشش‌اش را از دست بدهد و کدر به نظر برسد. دکتر دبورا واتنبرگ، متخصص پوست از شهر نیویورک می‌گوید، "الکل و کافئین...مانند داروهای ادرارآور عمل می‌کنند و از نگهداری آب در بدن ممانعت می‌کنند، بنابراین پوست‌تان مثل آلو-بخارا می‌شود و می‌تواند خشک و کدر شود.

بکوشید مصرف قهوه‌تان را به یک یا دو فنجان در روز محدود کنید، و مطمئن شودید که به اندازه‌ی کافی آب در طول روز می‌‌خورید.

6. چربی‌های ترانس

هرچند دلایل زیادی برای اجتناب از چربی‌های ترانس وجود دارد، اما این حقیقت که آنها می‌توانند روند پیر شدن را تسریع کنند، برای حذف آنها بسنده است. مطابق با مطالعه‌ای در پاب‌مد، چربی‌های ترانس می‌توانند خطر آسیب‌های اکسیداتیو در اثر اشعه‌ی یووی را افزایش دهند، صدماتی که شما را در برابر اشعه‌های مضر خورشید آسیب‌پذیرتر می‌کند. چربی‌های ترانس با توجه به خطراتی که مصرف آنها دارد، از بسیاری از غذاها حذف شده‌اند، اما برای احتیاط برچسب‌ها همه‌ی خوراکی‌ها را بخوانید.

7. الکل

نوشیدن بیش از اندازه می‌تواند به قسمت‌های زیادی از بدن شما، از جمله پوست آسیب بزند. الکل آب بدن را از بین می‌برد، بنابراین پوست شما ظاهری خشک و شکننده خواهد داشت اگر که شب قبل بیش از اندازه الکل مصرف کرده باشید. نکته‌ی مهم‌تر این‌که، الکل عوارض بدی برای کبد که به طور معمول سموم را از بدن خارج می‌کند، دارد. هرچند، زمانی که بیش از اندازه الکل مصرف می‌کنید، کبد نمی‌تواند آن را به درستی تجزیه کند و این یعنی سموم در سراسر بدن‌تان از جمله پوست گسترش خواهند یافت. بسیاری از آدم‌هایی که به طور منظم الکل می‌خورند، مشکلات پوستی دارند مثل آکنه، روزاسه، و چین و چروک. /ایلنا

 




تاریخ : چهارشنبه 95/3/19 | 12:30 عصر | نویسنده : م.شمس

با این ادویه ها چربی را محو کنید! مطالعات نشان داده است که زنجبیل می‌تواند هم سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد و هم جلوی اشتها را بگیرد.

همیشه از گیاهان و ادویه‌ها برای طعم و مزه بخشیدن به غذاها استفاده می‌کنیم اما این مواد محبوب و مورد استفاده هر روز ما برای لاغر شدن هم مفید هستند.

دارچین :

علاوه برافزایش متابولیسم که گام مهمی در کمک به لاغری و نیز حفظ وزنی سالم است، قند خون را نیز تنظیم می‌کند. همچنین تری گلیسیریدها، چربی بد و میزان کلسترول کل بدن را در افراد مبتلابه دیابت نوع دوم کاهش می‌دهد. علاوه بر این مصرف دارچین سوخت‌ و ساز گلوکز را تا 20 درصد افزایش می‌دهد.

زردچوبه :

این ادویه خوش‌رنگ حاوی کورکومین است که رگ‌های خونی را از تشکیل بافت چربی اضافی بازمی‌دارد که این امر هم‌ وزن را کاهش می‌دهد هم چربی بدن را.

زیره :

که هم برای تولید انرژی و هم گوارش مفید ست به افزایش کنترل گلایسمیک در افراد مبتلابه دیابت نوع دوم هم کمک می‌کند. همچنین از خاصیت ضد اضطراب و نیز تقویت حافظه برخوردار است.

زنجبیل :

که طبع گرمی دارد به آرام و نرم کردن روده کمک می‌کند. همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد. مطالعات نشان داده است که زنجبیل می‌تواند هم سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد و هم جلوی اشتها را بگیرد.

قاصدک :

که تمام بخش‌های آن خوراکی است در کند کردن سیستم گوارش که موجب می‌شود فرد برای مدت‌زمانی طولانی‌تر احساس سیری کند مؤثر است. علاوه بر خاصیت آنتی‌اکسیدانی حاوی فیبر، بتا کاروتن و ویتامین ک 1 و نیز دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

خردل :

می‌تواند میزان متابولیسم را تا 25 درصد به ناگهان افزایش دهد. با مصرف روزانه 3 و نیم قاشق چای‌خوری خردل می‌توانید روزانه 45 کالری اضافی بسوزانید./جام نیوز

 




تاریخ : چهارشنبه 95/3/19 | 12:27 عصر | نویسنده : م.شمس

جزئیات درگیری معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی با نماینده آمل+ تصاویریوسفیان: در صحن مجلس فحاشی کرد/ آقایی: درخواست غیرقانونی داشت وی پس از آنکه با صدای بلند از صحن فریاد می‌زد پیراهن خود را چاک داد، معاون وزیر جهاد کشاورزی در حالی که نمایندگان دهانش را با دست گرفته بودند به بیرون از صحن رفت.

شمال نیوز: نماینده مردم آمل در مجلس اعتراض به واردات برنج را علت درگیری با معاون پارمانی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش شمال نیوز، خلیل آقایی معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست علنی امروز سه‌شنبه پارلمان با عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل درگیری پیدا کرد.

وی پس از آنکه با صدای بلند از صحن فریاد می‌زد پیراهن خود را چاک داد، معاون وزیر جهاد کشاورزی در حالی که نمایندگان دهانش را با دست گرفته بودند به بیرون از صحن رفت.

یوسفیان ملا در این باره گفت: واردات برنج را ‌آزاد کرده‌اند و همین موضوع عامل اعتراض بنده به معاون وزیر جهاد کشاورزی شد.

وی ادامه داد: امروز در صحن علنی مجلس به سراغ آقای آقایی رفتم و به وی نسبت به آزاد کردن واردات برنج اعتراض کردم که وی برافروخته شد و با عصبانیت فریاد زد.

یوسفیان ملا در پاسخ به خبرنگار فارس که چرا نمایندگان در هنگام خروج معاون وزیر جهاد کشاورزی از صحن مجلس با دست دهان وی را گرفته بودند که نماینده آمل پاسخ داد « به این دلیل که فحاشی می‌کرد».

اما خلیل آقایی - معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی در این باره به ایسنا اعلام کرد که این مشاجره هیچ ارتباطی به واردات برنج نداشت و از آنجا که این نماینده مجلس نتوانست خواسته غیرقانونی خودش را تامین کند به مشاجره و بیان کلمات رکیک و یقه‌گیری پرداخت.

وی افزود: روز گذشته همین نماینده مجلس با وزیر جهاد کشاورزی دیدار داشت و خواسته خود را مطرح کرد و از آنجاکه نتوانست خواسته خود را تامین کند با حالت پرخاشگری جلسه را ترک کرد و پس از آنکه امروز در صحن مجلس حضور پیدا کرده ام به من نیز به عنوان قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی توهین و هتاکی کرد و علیرغم تلاش برای آرام کردن این نماینده و توصیه به ایشان در راستای حفظ ادب و متانت در ماه رمضان، اقدام به یقه گیری کرد و از کلمات زشت و رکیکی علیه من استفاده کرد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در مجلس گفت: در ادامه این مشاجره و درگیری در حالیکه یقه پیراهن من توسط وی پاره شده بود و من آن را به نشانه اعتراض به او نشان دادم، برخی رسانه ها این گونه اعلام کردند که من یقه خود را در مجلس پاره کرده‌ام.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی همواره بر اساس قانون عمل خواهد کرد و به هیچ کسی باج نمی دهد، چرا که باید ملاک و معیار همه قانون باشد.

خبرگزاری فارس نیز در گفت و گو با معاون امور مجلس وزیر جهاد کشاورزی گزارش داد : موضوع درگیری لفظی با نماینده آمل به هیچ عنوان به واردات برنج ارتباطی نداشت، موضوع درخواست غیر قانونی ایشان از وزیر جهاد بود و من هرگز به ایشان فحاشی نکردم.

خلیل آقایی معاون امور مجلس وزیر جهاد کشاورزی که خود قبلاً نماینده مشکین‌شهر در مجلس ششم بوده افزود: آقای یوسفیان ملا مسئله امروز در مجلس را تحریف کرده و به هیچ وجه موضوع من با ایشان در مورد واردات برنج نبوده است.

وی افزود: موضوع این است که آقای یوسفیان ملا نماینده آمل از حدود 5، 6 ماه قبل درخواستی داشتند که مربوط به حوزه انتخابیه بوده، اما غیرقانونی بود و هر چه به ایشان گفتیم امکان اجابت ندارد، اما ایشان اصرار داشت با وزیر جهاد کشاورزی ملاقاتی داشته باشد که در نهایت این ملاقات دیروز دوشنبه 17 خرداد ساعت 16:30 در وزارت جهاد انجام شد، اما چون پاسخ منفی از وزیر جهاد دریافت کرده بود، با عصبانیت از جلسه ملاقات با وزیر خارج شده و حتی دیروز که برای بدرقه ایشان تا دم در آسانسور رفتم، ایشان فحاشی کرده و وزیر را تهدید به کشاندن به مجلس می‌کرد که حتی مسئول آسانسور وزارت جهاد کشاورزی هم شاهد این قضیه است.

معاون امور مجلس وزیر جهاد کشاورزی گفت: وقتی امروز آقای یوسفیان ملا را در صحن مجلس دیدم، ایشان دوباره فحاشی کرده و حرف‌های زشت، توهین‌آمیز، رکیک، زننده و اتهامات ناروا زدند و وقتی به وی گفتم ماه مبارک رمضان است، ادب و اخلاق اسلامی حکم می‌کند که قدری مراعات کنید و این خواسته و درخواست شما از وزارت جهاد کشاورزی خارج از اصول و قوانین است، در پاسخ، گفت: تو قانون را می‌دانی یا من و سپس گفت گور تو، گور پدرت و گور قانون. سپس به او گفتم وزیر گفته است فعلاً حوصله کن تا این موضوع را بررسی کنیم که وی نیز در پاسخ گفت قانون را تو می‌دانی یا من. من وزیر را به مجلس می‌کشانم و پدرت را در می‌آورم و وقتی که این نماینده بابل بلند شد که برود، پیراهن من را کشید و پیراهن من پاره شد و من در پاسخ گفتم آقای یوسفیان ملا هم فحش دادی و هم یقه من را پاره می‌کنی، در عکس هم پیداست که با دو انگشت به پیراهن پاره شده‌ام اشاره می کنم.

معاون امور مجلس وزیر جهاد کشاورزی افزود: من نمی‌‌خواستم در این مورد صحبت کنم، اما وقتی آقای یوسفیان ملا به صورت غیرواقعی موضوع را از درخواست غیرقانونی به سمت واردات برنج منحرف کرده و رسانه‌ها گفته‌اند که من یقه خود را پاره کرده‌ام، مجبور شدم پاسخ بگویم که مگر من دیوانه‌ام که یقه‌ام را پاره کنم.

آقایی ادامه داد: من به او گفتم تو باج می‌خواهی و درخواست غیرقانونی داری. هر کاری اصول و ضابطه دارد.

وی در مورد اینکه آیا درخواست نماینده بابل از وزیر جهاد کشاورزی، شخصی و یا منطقه‌ای بوده است، گفت: درخواست او منطقه‌ای بود، اما خلاف اصول و مقررات بود. همین قدر بگویم که در دیدار اخیر نمایندگان با مقام معظم رهبری بخشی از تذکر مقام معظم رهبری ناظر به چنین درخواست‌هایی بود که البته نمی‌گویم مصداق همین مورد است، اما به هر حال ناظر به چنین درخواست‌های غیرقانونی است.

آقایی افزود: متأسفانه آقای یوسفیان ملا موضوع را تحریف کرده و به هیچ وجه موضوع واردات برنج نبوده و در این مورد نمایندگان آمل و آقای پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 هم در جریان است و سخنان آقای یوسفیان ملا تحریف آشکار و بیّن از واقعیت است.

وی افزود: مجلس دهها دوربین دارد و می‌توان واقعیات را کشف کرد که چه کسی فحش داده است و چه کسی مسئله را تحریف کرده است. من خودم نماینده مجلس بوده‌ام می‌دانم مجلس جایگاه ویژه‌ای دارد، همانطور که در مورد زیدان فوتبالیستی که با کله به بازیکنی زد و از زمین اخراج شد و وقتی از او پرسیدند گفت طرف مقابل فحش مادر داده و من نسبت به این مسئله حساس بودم و به او کله زدم.

آقایی تاکید کرد: یوسفیان این نماینده مجلس هم سر تا پا فحش داد و یقه من را پاره کرد به او گفتم هم فحش می‌دهی و هم یقه من را پاره می‌کنی، حال باید ایشان جواب دهد. اصلاً بحث واردات برنج در کار نبوده و چیز دیگری بوده است.

قائم مقام وزیر جهاد در امور مجلس گفت: مکاتبات آقای یوسفیان ملا در جریان است و نمایندگان آمل هم اطلاع دارند، در 6 ماه گذشته من با ایشان نه یک کلمه و حتی یک پاراگراف در مورد واردات برنج بحث نداشتم، بلکه یک موضوعی را پیگیری می‌کند که غیرقانونی است.

وی در مقابل اصرار خبرنگار مبنی بر اینکه درخواست نماینده بابل چه بوده است، گفت: موضوع را از خودش بپرسید، فقط همین را بگویم که موضوع چیز دیگری بوده و دیروز ساعت 16:30 در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی موضوع غیرقانونی را مطرح کرده است.

وی افزود: من در دوره ششم نماینده مشکین‌شهر بوده‌ام و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که آدم شلوغی بودم و از نمایندگان چپ و راست و اصلاح‌طلب هیچ کس مورد خلافی از رفتار بنده در دوره نمایندگی ندیده‌اند.

 

در زیر می‌توانید عکس‌های آقایی قبل از درگیری و بعد از درگیری مشاهده بفرمایید:

عکس زیر آقایی را قبل از اینکه اتفاقی برای لباسش بیفتد مشاهده می‌کنید:

2101015

عکس‌های زیر بعد از درگیری را نشان می‌دهد:

2101010

2101009
2101012

     

 




  • بلاگ اسکای | ایران موزه | پاپو مارکت